بهترین مراکز تفریحی و گردشگری منطقه 22 تهران کجاست؟

جاذبه های گردشگری منطقه 22

در سال های اخیر رشد جمعیت در منطقه 22 سرمایه گذاران را به فکر واداشته است که چرا از پتانسیل های منطقه 22 استفاده ی بیشتری نکنند. منطقه 22 در سال های اخیر اماکن تفریحی زیادی را در دل خود جای داده است، اماکنی مانند مراکز تجاری، پارک ها، مراکز فرهنگی و …. .

این مقاله شما را با گوشه ای از جذابیت های منطقه 22 آشنا خواهد کرد.

پارک های منطقه 22

پارک جنگلی چیتگر

پارک چیتگر با وسعتی در حدود 950 هکتاراز جمله مناطق گردشگری منطقه 22 بوده و به نام ترین پارک این منطقه می باشد، این پارک به دلیل قرار گرفتن در مسیر وزش بادهای غربی تا حدود زیادی به تامین اکسیژن تهران کمک می کند.

پارک جنگلی چیتگر که در دو فاز شرقی و غربی احداث گردیده است، تنها یک فضای سبز نیست و دارای امکانات تفریحی همچون پیست اسکیت، پیست دوچرخه، مسیر پیاده روی و باشگاه اسب دوانی می باشد.

پارک جنگلی چیتگر

پارک پیتگر به لحاظ پوشش گیاهی، بسیار متنوع بوده و انواع درختان سوزنی (سرو نقره ای، کاج الداریکا، سرو حمزه ای) و درختان برگ پهن ( زبان گنجشک، نارون چتری، ارغوان، افرای زینتی، پلت،بلوط) را در این پارک می توان مشاهده نمود.

مسیرهای دسترسی زیادی برای تردد به این پارک وجود دارد، از شرق از اتوبان همت و بلوار کوهک و از سمت غرب آزادراه تهران-کرج و پیکان شهر دسترسی به این پارک را بسیار آسان نموده اند.

پارک لتمان کن

از دیگر مناطق گردشگری منطقه 22، پارک لتمان کن است که با وسعتی بیش از 100 هکتار در بلندای این منطقه واقع شده، به طوری که دید وسیعی از غرب تهران را برای شما به نمایش می گذارد.

در سال 1372 پارک لتمان کن جزء طرح تفضیلی قرار گرفت و به عنوان کمربند سبز منطقه انتخاب شد.

پارک لتمان کن

امکانات رفاهی پارک لتمان کن به خوبی نیازهای شما را برای گذراندن یک آخر هفته عالی تامین می سازد و از جهت دیگر از آنجا که پارک لتمان کن مجهز به سیستم روشنایی می باشد حتی در شب نیز می توان از زیبایی های این مکان بهره مند شد.

در پارک لتمان کن هیچ رستوران یا مارکتی وجود ندارد و سراسر این فضا مملو از درختان سرسبز و مکان های کوهنوردی، جنگل نوردی و پیاده روی در دل کوه می باشد.

همچنین به دلیل داشتن شیب مناسب در مسیرهای عبوری می توان از لذت دوچرخه سواری در پارک لتمان کن با طبیعت بی نظیرش بهره‌مند شد. بوستان لتمان کن در موقعیت مکانی اتوبان همت شرق به غرب، بعد از آزادگان، بلوار کاشان قرار گرفته است.

آبشار تهران

آبشار تهران نیز مانند پارک لتمان کن در ارتفاعات منطقه 22 واقع شده و چشم اندازی زیبا از غرب تهران را دارا می باشد.

آبشار تهران با طراحی فوق العاده که از باغ های کهن ایرانی ایده گرفته است در طول شبانه روز زیبایی خیره کننده ی خود را به رخ بینندگان می کشد.

آبشار تهران

وسعت آبشار تهران 200 هکتار بوده که این وسعت کمک زیادی به سرانه حجم فضای سبز منطقه 22 کرده است.

این پارک دارای پکیج کاملی از امکانات رفاهی شامل سرویس بهداشتی، آلاچیق، رستوران و …. می باشد و همچنین به صورت مسیرهای ساخته شده از چوب و سنگ تا دل کوه رفته است.

آدرس این مجموعه انتهای اتوبان خرازی، بلوار کاشان می باشد.

پارک جنگلی خرگوش دره

پارک جنگلی خرگوش دره که دارای متراژی به وسعت 65 هکتار می باشد از پارک های جنگلی منطقه 22 بوده که در سال 1343 به جهت کنترل آلودگی هوا احداث گردیده است.

این پارک دارای بوستانی به نام بوستان مسافران می باشد که محل اقامت تماشاگران فوتبال و مسافران می باشد.

پارک جنگلی خرگوش دره واقع در مقابل درب اصلی ورزشگاه آزادی و در کنار پارک جنگلی چیتگر می باشد.

پارک خرگوش دره

بوستان جوانمردان

بوستان بزرگ جوانمردان یکی دیگر از جذابیت های شمال غرب تهران می باشد و در بین بزرگراه های علامه جعفری و شهید همت واقع شده است. وسعت این بوستان که هم سبب هوای مطبوع منطقه شده و هم برای خانه های اطراف چشم انداز بی نظیری را ایجاد کرده است چیزی در حدود 1.5 میلیون متر مربع می باشد و در سال 1391 ساختش در بین دو منطقه ی 5 و 21 که همسایه می باشند آغاز گردید.

بوستان جوانمردان در سال 1393 به بهره برداری رسید.

در ساخت این پارک وسیع تماما از مصالح سازگار با محیط زیست استفاده گردیده و در جای جای این پارک می توان صفحات خورشیدی را که به جهت استفاده از نور خورشید تعبیه نموده اند مشاهده نمود.

بوستان جوانمردان

200 هزار متر مربع از این بوستان را پوشش گیاهی که شامل انواع درختان و گیاهان نظیر سرو، اقاقیا، کاج و بید مجنون می باشد که سهم بسیاری در پاکیزگی هوای این منطقه داشته اند.

پارک جوانمردان دارای هوای دل انگیز و مسیر ویژه برای پیاده روی و دوچرخه سواری می باشد.

اگر دوچرخه شخصی ندارید و یا حمل و نقل آن برایتان مشکل است نگران نباشید، چرا که در این پارک کانکس های اجاره دوچرخه برای تمامی سنین موجود می باشد. این بوستان شامل یک باغ گیاه شناسی به مساحت 3000 هزار متر مربع نیز می باشد که رضایت اهل طبیعت را هرچه بیشتر فراهم می سازد. از دیگر امکانات این پارک می توان به زمین های اسکیت، زمین فوتبال، شطرنج و تنیس روی میز و … اشاره داشت.

بهترین مراکز تفریحی و گردشگری منطقه 22

از آنجا که بیشتر امکانات رفاهی و تفریحی منطقه 22 در نزدیکی و یا خود چیتگر واقع شده است، به همین دلیل این منطقه را به عنوان منطقه گردشگری چیتگر نیز می شناسند.

در این مقاله می خواهیم شما را با گوشه ای از بهترین جاذبه های گردشگری منطقه آشنا کنیم.

دریاچه چیتگر

از جدابترین مناطق گردشگری منطقه 22، می توان به دریاچه چیتگر اشاره کرد. دریاچه چیتگر یا همان دریاچه شهدای خلیج فارس نقطه ی عطفی برای منطقه 22 به شمار می رود، زیرا با احداث دریاچه بود که نگاه همگان به سمت این منطقه ی گردشگری چرخید. این دریاچه که در شمال غربی تهران واقع شده است به بلوار جوزانی، بزرگراه شهید خرازی و همدانی و بزرگراه آزادگان دسترسی دارد و دارای ورودی های متعددی از سمت شرق و غرب و شمال خود می باشد.

دریاچه شهدای خلیج فارس

در قسمتی از ساحل دریاچه شاهد صحنه ای هستیم که ما را به یاد دریای زیبای خزر می اندازد، در این قسمت از دریاچه شن ریزی کرده اند که این امر به همراه شنای مرغابی ها و پرواز مرغان دریایی منظره ی دل انگیزی را ایجاد کرده است که انسان را به وجد می آورد.

برای دسترسی به دریاچه ی زیبای چیتگر می توان از دسترسی اتوبان همت، بزرگراه شهید خرازی، دریاچه شهدای خلیج فارس استفاده کرد. ناگفته نماند که در این مجموعه در 3 ضلع شمال و شرق و غرب دریاچه، پارکینگ های زیادی برای راحتی حال گردشگران تعبیه شده است.

باملند

اگر به دریاچه چیتگر برویم در دور دریاچه چیتگر با یکی از لوکس ترین مراکز خرید تهران رو به رو خواهیم شد، بله، مرکز خرید باملند که در ساحل دریاچه چیتگر واقع شده است.

بنای این مرکز خرید به صورت 12 ویلای مستقل در کنار هم شکل گرفته است که هر ویلا 2 طبقه مستقل را شامل می شود.

در این مجموعه هم چنین چندین رستوران لوکس و زیبا وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا خستگی خرید را با خوردن یک غذای با کیفیت به همراه تماشای یکی از زیباترین مناظر تهران از تن به در کنید.

مجموعه بام لند

باملند مکانی برای گردش:

زیبایی های بصری در کنار امکانات رفاهی و تفریحی، باملند را به مکانی برای تفریحات خاطره ساز تبدیل خواهد کرد.

از امکانات دیگر این پروژه که می توان به آن اشاره داشت، مانند:

  • تهران قدیم
  • فضای ورزشی
  • کافه و رستوران
  • آمفی تئاتر
  • اسکیت روی یخ
  • زمین بازی شنی
  • اسکله ماهیگیری
  • تورهای پرنده نگری

باغ ملی گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی از دیگر جاذبه های برتر منطقه 22 می باشد که در شمال غربی تهران قرار گرفته است، وسعت این پروژه 145 هکتار بوده و در سال 1348 احداث آن آغاز گردیده است. در این باغ علاوه بر وجود انواع و اقسام گونه های گیاهی، چشم اندازهای 3 رشته کوه البرز، زاگرس و هیمالیا همانند سازی گردیده و برای افزایش هرچه بیشتر جلوه ی این زیبایی و طبیعی کردن فضا رودخانه و آبشارهایی در جای جای باغ ایجاد گشته است.

باغ گیاه شناسی

در باغ ملی گیاهشناسی می توان مجموعه ای از پوشش های گیاهی اقلام سراسر جهان و ایران را دید. پوشش های اقلیم های ایران مانند اقلیم: خزر، البرز، زاگرس، کویری و بیابانی بوده و در کنار اینها پوشش های گیاهی اقلیم های دیگر اقصی نقاط دنیا همچون اقلیم: چین و ژاپن، قفقاز، هیمالیا، اروپا، سیبری، آمازون و آمریکا را نیز شاهد هستیم.

بهترین زمان برای بازدید از این بهشت زمینی در سرتاسر فصل های بهار و تابستان و اوایل فصل پاییز می باشد.

لازم به ذکر است که این باغ فوق العاده توسط موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور اداره می گردد.

باغ گیاه شناسی واقع در آدرس شهرک سرو آزاد، خیابان گودرزی، کوچه هشتم غربی، انتهای بلوار باغ گیاه شناسی ملی می باشد.

اپارک

از ویژه ترین و جذاب ترین مراکز تفریحی شمال غربی تهران مجموعه آبی اپارک می باشد. این پارک آبی یک پارک کاملا مجهز و سرپوشیده می باشد که برای تمام سنین جذابیت های خاص خود را دارد. با آنکه اکثر وسایل تفریحی این پارک از هیجان و التهاب بالایی برخوردار است اما این موضوع که در ساخت این مجموعه تمام اصول ایمنی رعایت گردیده است سبب شده است تا همگان با خیال راحت بتوانند از تفریح در این پارک آبی لذت ببرند.

از جذابترین وسایل بازی این مجموعه می توان از سرسره های: ابیس، گوگولیا، الوپیا، آکوالوپ، بومرنگ، رالی شیب، گردالوپ، سرسره تونلی، استخر موج و رودخانه خروشان نام برد.

مجموعه اپارک

همچنین این مجموعه دارای سالن جکوزی، ماساژ، عکاسی، نمازخانه، کافی شاپ و رستوران می باشد. روز های زوج این مجموعه متعلق به بانوان و سانس مخصوص آقایان در روز های فرد می باشد.

آدرس این مجموعه واقع در آزادراه تهران-کرج، بعد از بزرگراه آزادگان، خروجی شهرک گلستان و انتهای خیابان شمیم می باشد.

مجتمع بزرگ ایران مال

به جاذبه های گردشگری منطقه 22 می توان مجتمع ایران مال را نیز افزود. بازار بزرگ ایران مال که یکی از بزرگترین مال های خاورمیانه است تنها یک پروژه ی تجاری نمی باشد بلکه یک مجموعه فرهنگی– تفریحی نیز بوده و باب سلیقه ی بسیاری از اهالی ادب و هنر است.

ایران مال بعد از بازار بزرگ صفویه دومین بازار سنتی ایران بوده و بخش های مختلفی به جهت نمایش سنت و معماری کهن ایران را دارا می باشد.

مجتمع ایران مال

از جذابترین بخش های این بازار می توان به تالار آینه و شربت خانه اشاره داشت که در آن می توانید بر خلاف دیگر مال ها و کافه های مدرن، طعم یک شربت خنک ایرانی را در نمایی از ایران کهن مزه مزه کنید. بازار بزرگ ایران مال مساحتی بیش از 1000 متر مربع دارد که از چهار بازار تشکیل شده است، این بازار همچنین مرزی بین استان های تهران و البرز نیز می باشد.

امکانات ایران مال شامل:

  • یک دریاچه بزرگ با وسعت ۱۳ هزار متر مربع برای کمک به اعتدال هوا
  • مرکز خرید
  • یک مرکز بزرگ به مساحت بیش از ۴۰ هزار متر مربع
  • هتل ۵ ستاره ایران‌مال
  • به نمازخانه‌ها، مسجد جامع، انواع امکانات و خدمات بانکی
  • یک شهربازی سرپوشیده با مساحت ۱۰ هزار متر مربع
  • سرای سالمندان
  • پیست یخ
  • جاده تندرستی
  • سالن همایش‌

امکانات فرهنگی اعم از:

  • باغ کتاب
  • باغ دیدار
  • باغ ماهان
  • تعداد زیادی رستوران برای هر سلیقه ای
  • پارکینگ با ظرفیت ۲۰ هزار خودرو و موتور سیکلت

مجتمع ایران مال

طریقه ی دسترسی به ایران مال:

  • دسترسی شمالی از بزرگراه شهید خرازی
  • دسترسی جنوبی از خیابان چهارباغ
  • دسترسی غربی از خیابان ایران خودرو
  • دسترسی شرقی از بلوار طبیعت

روش دیگر برای رفتن به ایران مال استفاده از خط 5 مترو و ایستگاه مترو ی ایران خودرو می باشد.

سینما المپیک

سینما دهکده ی المپیک که در آدرس همت غرب، بعد از بوستان جوانمردان، دهکده المپیک، خیابان ورزش شرقی واقع شده است در سال 1342 تنها با 1 سالن که دارای ظرفیت 375 نفر می باشد توسط حوزه هنری افتتاح گردید و بعد از بازسازی که در سال 1388 صورت گرفت به عنوان سومین سینمای بزرگ تهران انتخاب شد.

شهربازی هزار و یک شهر

این شهر بازی در زمینی به مساحت 430 هزار متر مربع در منطقه 22 که در نوع خود بزرگترین شهربازی سطح خاورمیانه در حال ساخت است. این شهربازی رستوران، فضای تجاری و تفریحی را شامل می‌شود.

پروژه هزار و یک شهر چیتگر دارای مجموعه سوارکاری بنان ابرش، اصطبل ها، قرنطینه، رستوران و کافی شاپ، زمین‌های تنیس و ورزشی روباز، سالن کنفرانس، برکه آب ویژه ماهیگیری است.

شهربازی هزار و یک شهر

روستای وردیج

اگر به دنبال تور یک روزه در تهران هستید، روستای وردیج در شمال غرب استان تهران گزینه ی بسیار مناسبی است. روستای وردیچ در منطقه 22 در زیر مجموعه بخش کن و سولقان واقع شده است. از دیدنی های این روستا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دامنه ارواح سنگی
  • آبشار لت مال وردیج
  • روستای واریش
  • ارتفاعات پهنه حصار
  • امام زاده بی بی زرین قمر

روستا وردیج

رستوران های منطقه 22

در کنار تمامی جذابیت های این منطقه وجود رستوران هایی با منوی متنوع و همچنین شعب رستوران های معتبر تهران جذابیت بسیار زیادی برای دوست داران غذا به وجود آورده است.

  • رستوران دو کوهه آدرس: شهرک شهید باقری – روبه روی شهرداری منطقه 22- خیابان نگارستان
  • رستوران تاپ آدرس: شهرک گلستان- مابین گلها و کاج تلفن: 44700251/ 44700250
  • رستوران شب های گلستان آدرس: بوستان چیتگر- باز شرقی بلوار گلستان
  • رستوران قائم  آدرس: آزادشهر- 20 متری دوم- نبش چهارم غربی تلفن: 44194247
  • رستوران نان داغ کباب داغ آدرس: بوستان چیتگر- ضلع شمالی رستوران مرکزی
  • رستوران هتل بوستان آدرس: بلوار کوهک- نرسید ه به بلوار امیرکبیر تلفن:4471116
  • تهیه غذای ناصری آدرس: زیبا دشت- هیابان مروارید یکم تلفن: 44744637
  • اغذیه فروشی برادران آدرس:دهکده المپیک- 24 متری زیبا دشت تلفن: 44714858
  • رستوران سنتی باراد آدرس: ورودی غربی پارک چیتگر- باشگاه سوار کاری
  • رستوران نگار آدرس: شهرک گلستان- بلوار امیر کبیر- رو به روی 18 متری اول تلفن: 44719650/44707837
  • حلیم و آش بابا عبدی آدرس: میدان اتریش- بنفشه 9 جنوبی
  • رستوران مستر کباب آدرس: مجتمع تجاری طوبی- طبقه همکف تلفن: 46084120
  • رستوران کبابی راتین آدرس: شهرک گلستان- هوانیروز- نرسیده به 9 گلهای جنوبی تلفن: 44743121
  • رستوران هزار و یک شب آدرس: شهرک راه آهن- بلوار امیرکبیر- بعد از چهار راه گلها تلفن: 44727177
  • رستوران کبابی بهشت آدرس: شهرک گلستان- بلوار کاج- نبش بنفشه 7
  • رستوران حاتم بناب آدرس: بلوار کاج- بین بنفشه 8 و9 تلفن: 44722204/ 44722005

فست فودهای منطقه 22

اما در این میان عده ای نیز تنها طرفدارای غذاهای روز دنیا هستند و فست فود را به غذای ایرانی ترجیح می دهند.

  • فست فود برادران آدرس: بلوار دهکده المپیک- سه راه زیبا دشت بالا تلفن: 44714858
  • فست فود برگ سبز آدرس: داخل دهکده المپیک- جنب سینما المپیک تلفن: 44719673
  • پیتزا 22 آدرس: دهکده المپیک- خیابان ساحل- نبش کوچه 47 تلفن:44117307
  • پیتزا امپراتور آدرس: شهرک گلستان- بلوارکاج- خیابان هاشم زاده- نبش قائم 12- پلاک44 تلفن:44719375
  • پیتزا پیزا آدرس:میدان المپیک- بلوار دهکده- خیابان 40 تلفن:44724227
  • پیتزا دهکده آدرس: داخل بلوار دهکده- روبه روی سینما المپیک تلفن:44724536
  • پیتزا گلها آدرس: شهرک گلستان- بلوار امیرکبیر- روبه روی بانک تجارت تلفن:44724919
  • پیتزا دولپی آدرس: زیبا دشت بالا-16 متری گلستان- پلاک77 تلفن:44703814
  • پیتزا دلفین آدرس: بلوار امیرکبیر- روبه روی 18 متری اول تلفن:4702901
  • پیتزا کلاسیک آدرس: زیبا دشت بالا- خیابان شهید علیزاده-نبش میدان لاله تلفن:44719016
  • فست فود رویال برگر آدرس: شهرک گلستان- بلوار امیرکبیر- روبه روی بانک تجارت تلفن:44711471
  • ساندویچی آدرس: شهرک شهید باقری- بوستان هفتم-پارکینگ بلوک15
  • ساندویچی پاسارگاد آدرس: شهرک راه آهن- امیرکبیر- نرسیده به بلوار کاج تلفن:44701450
  • فست فود سفره آرا آدرس: شهرک گلستان- بلوار هوانیروز- بین گل آذین و گلشهر تلفن: 44707060
  • فلافل برره آدرس: زیبا دشت بالا- مجتمع تجاری گلستان-جنب نانوایی تلفن: 44725047
  • پیتزا شقایق آدرس: شهرک گلستان- بلوار امیرکبیر-  خیابان هوانیروز- نبش گل افشان- پلاک 5 تلفن:44716644

کافه های منطقه 22

برای یک ملاقات در نیمروز در یک روز زیبا کافه های منطقه 22 می توانند لحظات دل انگیزی را به جا بگذارند.

  • کافه شمرون آدرس: مجتمع تجاری- تفریحی بام لند
  • کافه دودر آدرس: بلوار کوهک- مجتمع تجاری طوبی تلفن:46083378
  • کافه ایرانیان آدرس: بلوار امیرکبیر- بعد ار چهارراه گلها تلفن:44721654
  • کافه بالن رویایی آدرس:مجموعه تجاری- تفریحی بام لند تلفن:40447369
  • کافه اتریش آدرس: شهرک گلستان- میدان اتریش تلفن: 44708404
  • کافه سینما آدرس: مجتمع تجاری تفریحی ایران مال تلفن: 021-2929
  • آبمیوه فروشی بهروز آدرس: خیابان امیرکبیر نرسیده به چهاراه کاج نبش خیابان جوادالائمه
  • کافه- رستوران هزاردستان آدرس: بلوار کوهک- مجتمع تجاری طوبی تلفن: 46086068
  • آمفی کافه آدرس: مجموعه تجاری – تفریحی بام لند تلفن:40447959

بهترین محله های منطقه 22

می توان گفت با توجه به امکانات تفریحی گردشگری ذکرشده بهترین محله منطقه 22، محله چیتگر است که خود به 3 بخش تقسیم می شود:

  • شرق آزادگان؛ از مناطق دور محله چیتگر بوده که البته به خاطر آرامشی که در این منطقه حکمفرماست بسیار دنج می باشد.
  • کوهک؛ این منطقه به خاطر دسترسی عالی به مترو چیتگر و پارک جنگلی چیتگر و البته مجتمع تجاری اداری طوبی جزو پرطرفدارترین منطقه در محله چیتگر است.
  • غرب دریاچه چیتگر؛ این منطقه در واقع به خاطر شهرک های مدرن و برج های مسکونی و تجاری لوکسی که ساخته شده معروف بوده و مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

برای مشاوره رایگان برای سرمایه گذاری در منطقه 22 با شماره ی زیر تماس بگیرید.  ( ساعت پاسخگویی : 10 صبح تا 8 شب)

09125781168 مرادی

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *