شهرک چیتگر

پهنه های شهرک چیتگر (شهرک امام رضا) در منطقه 22

شهرک چیتگر

شهرک چیتگر منطقه 22 که در ابتدا با نام شهرک امام رضا شناخته می شد ساخته شده است و در حال حاضر یکی از شناخته شده ترین شهرک های مسکونی که نه تنها در غرب تهران بلکه در سراسر تهران می باشد.

برج سازی در شهرک چیتگر سبب شد تا دنیای سرمایه گذاری مخصوص به خود را داشته باشد. به طور دقیق در بخش غربی دریاچه چیتگر و بخش جنوبی پارک هزار و یک شهر و همچنین در بخش شمالی پارک چیتگر، باغ ملی گیاه شناسی و چهارباغ و اتوبان حکیم قرار دارد. این شهرک در کنار بازار بزرگ و مشهور ایرانمال واقع شده است از سمت جنوبی نیز به اتوبان خرازی متصل می‌شود.

سازنده شهرک چیتگر ارتش

شهرک‌ چیتگر پروژه ای عظیم است که توسط شرکت بنیان توسعه و عمران هادی وابسته به تعاونی کل اجا (ارتش جمهوری اسلامی ایران) در حال ساخت است.

پهنه های شهرک چیتگر

شهرک‌ چیتگر دارای 5 پهنه ی  A,B,C,D,E است که درباره ی هرکدام به اختصار توضیح می دهیم.

شهرک امام رضا

پهنه ی A شهرک چیتگر(بوستان)

پهنه A شهرک چیتگر که به نام  بوستان نیز شناخته می شود،در جنوب شرقی شهرک چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس (دریاچه چیتگر)، نزدیک به اتوبان حکیم ساخته شده است. فاصله پهنه a تا دریاچه 1100 متر می‌باشد.

پهنه ی Aساکت و آرام است که در عین حال از خوش ساخت ترین پروژه های منطقه 22 بوده که در منطقه ای بسیار خوش آب و هوا وقع شده است.

این پهنه در مساحت تقریبی 144 هزار متر مربع در قالب 21 برج شامل بلوک های ۱۰ برج پامچال و ۱۱برج ارکیده  با متراژ واحدهای متغیر بین 62 تا 150 متر است.

پهنه A در سال 1398 تحویل اعضا داده شده است.

 

امکانات برج های بوستان به شرح زیر است:
  • واحدهای تجاری در طبقه همکف اغلب برجها
  • اسکلت فلزی به شکل پیچ و مهره
  • انباری اختصاصی برای هر واحد
  • نما از جنس سرامیک پرسلان
  • شیشه دو جداره واحدها
  • سیستم تهویه مطبوع
  • دیوارها از کناف نسوز
  • کف واحدها سرامیک
  • موتورخانه مرکزی
  • سالن اجتماعات
  • سالن ورزشی

برج های پامچال

پهنه ی B شهرک چیتگر (سروستان)

برج های  پهنه ی B شهرک چیتگر (سروستان) پروانه ای شکل (علامت بینهایت)  هستند و بال های پروانه در واقع شامل بال غربی و بال شرقی می شود.

برج های سروستان از خوش نام ترین برج های منطقه 22 بوده و دارای چشم انداز ابدی هستند، این پهنه در حال ساخت هست.

پهنه سروستان در قالب 16 برج ،30 الی 43 طبقه با متراژ های متغیر 86 تا 360 در حال ساخت است.

برج های پهنه B در چهارگروه نام گذاری شده اند:

  • برجهای سری b چیتگر
  • برجهای سری n چیتگر
  • برجهای سری d چیتگر
  • برجهای سری g چیتگر

برج B1 (برج الماس) معروفترین برج این پهنه است که برای کارکنان حفاظت اطلاعات ارتش ساخته شده است.

اولویت تحویل واحدها در این پهنه بر اساس اولویت ثبت نام در پروژه است

امکانات برج های سروستان به شرح زیر است:

همانطور که انتظار میرود بنیاد تعاون ارتش برای برج های مسکونی پهنه B امکانات رفاهی تکمیل برای اسایش و ارامش

ساکنین در نظر گرفته است  که بخشی از این امکانات عبارتند از:

  • ۵ لاین در هر سرو و یک خط باربر در هر بال
  • پارکینگ و انباری اختصاصی برای هر واحد
  • لابی و لابی من به صورت 24 ساعته
  • سیستم اعلام و اطفاء حریق
  • سالن اجتماعات چند منظوره
  • محوطه بازی کودکان
  • سیستم مانیتورینگ
  • دوربین مدار بسته
  • پارکینگ مهمان
  • سالن ورزشی
  • اموزشگاه
  • درمانگاه
  • نگهبان 24 ساعته برای هر بلوک مسکونی

پهنه بی شهرک چیتگر

پهنه ی C  شهرک چیتگر (نارنجستان)

پهنه نارنجستان یکی از بزرگترین پروژه های منطقه 22 است که شامل 8 برج 30 و 40 طبقه بوده و به دلیل حجم پروژه توسط 4 تعاونی ارتش ساخته می شود. برج‌ ها و تعاون های سازنده پهنه C به شرح زیر است:

  • برج‌های چهارگانه‌ی نیروی زمینی ارتش پهنه C چیتگر
  • برج نیروی هوایی (H2) پهنه سی شهرک چیتگر
  • برج نیروی دریایی (مرجان) پهنه C شهرک چیتگر
  • برج‌های پدافند هوایی ارتش پهنه C شهرک چیتگر
  • برج‌های چهارگانه‌ی نیروی زمینی ارتش

این پروژه در قالب 4 بلوک به نام های برج نیروزمینی 1 (نارنج7)، برج نیروزمینی 2(نارنج2)، برج نیروزمینی 3(نارنج1) و برج نیروزمینی 4(نارنج 8) در حال ساخت است .

  • برج نیروی هوایی (H2)

پروژه نیروهوایی ارتش H2 که به صورت یک هتل 2 قلو طراحی شده است. این دو برج در قالب 29 طبقه ( 24 طبقه با کاربری مسکونی + 1 طبقه همکف لابی و مشاعات + 4 طبقه منفی پارکینگ و انباری ) در حال ساخت است. یکی از این برج های نیروهوایی در هر طبقه 7 واحد و برج دیگری 9 واحد طراحی شده است و متراژهای هر واحد از 75 متری تا 160 متری است.

البته در حال حاضر این پروژه  به صورت متری خرید و فروش می‌شوند. قیمت این واحدها از متری ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان متفاوت است. البته این قیمت به صورت علی الحساب است و می‌تواند تغییر کند.

  • برج نیروی دریایی (مرجان)

این برج با کاربری تجاری مسکونی، در قالب 42 طبقه ( 35 طبقه با کاربری مسکونی + 1 طبقه با کاربری تجاری + 1 طبقه شامل لابی و مشاعات + 5 طبقه منفی به منظور پارکینگ و انباری ) است. این برج به صورت 2 قلو ( 2 بال متصل و منفصل) ساخته شده به طوری که 3 طبقه متصل و 4 طبقه بعدی جدا از هم هستند.  تعداد کل واحد ها در برج مرجان 474 واحد می باشد.
در این برج 6 متراژ 105 ، 80 ، 130 ، 120 ، 75 ، 150 ، 158 طراحی شده است .

  • برج‌های پدافند هوایی ارتش

پروژه پدافند ارتش در زمینی به متراژ 225 هزار متر مربع در قالب 2 بلوک به نام های H و C در حال اجرا بوده که بلوک 32C طبقه و بلوک 40H طبقه است.این پروژه در مجموع 560 واحد مسکونی دارد.

پهنه ی D شهرک چیتگر

چهارمین پهنه شهرک چیتگر امام رضا پهنه D است که به تازگی مجوز گود برداری و ساخت و ساز آن صادر شد است. این پهنه در جنوب بزرگراه حکیم در مجاورت باغ ملی گیاه شناسی و در ضلع شمالی پهنه C احداث خواهد شد . پهنه D شهرک چیتگر شامل 22 بلوک 24 طبقه ، هر طبقه 10 واحد جمعا به تعداد 5280 واحد می باشد که متراژ واحد های آن ، از 100 الی 110 متر است.

 زمان تحویل این پهنه حدود 60 ماه محاسبه گردیده است . بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۸۸ ثبت نام خود را به صورت سهام های ۶۳ و ۳۳ متری در پهنه d شهرک چیتگر آغاز نمود که اعضای ارتشی بخشی از مبلغ را بصورت واریزی و بخشی دیگر به صورت وام حکمت از فیش حقوقی آنها کسر گردید .

با توجه به شروع عملیات گودبرداری اطلاعات دقیقی از این پهنه در دسترس نیست اما با توجه به نقشه گوگل این پهنه شاما 4 برج مجزا خواهد بود.

پهنه ی E شهرک چیتگر

این پروژه که با هدف طرح توانمند سازی اعضای ارتش توسط بنیاد تعاون ارتش(بتاجا) با مشارکت شرکت آرشام در حال ساخت است.

این پروزه به صورت شهرکی مدرن با 5 پهنه که از غرب دریاچه چیتگر تا منطقه اردستانی امتداد می یابد در حال ساخت می باشد. پهنه e در انتهای بلوار طبیعت و همچنین در جنوب ایرانمال واقع شده است.

سهام این پهنه به صورت سهام های 20 متری و  50 متری (که هر ۵۰ متر شامل یک سهم ۲۰ متر و یک سهم ۳۰ متر می باشد .
پس در نتیجه ۲۰متر سهام+۳۰متر سهام =۵۰ متر سهام) مختص به کارکنان و اعضای ارتش با سنوات بالای 17 سال به فروش می رسد و هدف سازمان خانه دار کردن اعضا با اندک مبلغ است.

امکانات شهرک چیتگر

شاید بتوان گفت اولین چیزی که با شنیدن نام شهرک چیتگر در ذهن همه ی ما نقش می بندد، دریاچه شهدای خلیج فارس یا همان دریاچه چیتگر است. اما باید بدانیم این اجحاف در حق شهرکی همانند شهرک امام رضا(چیتگر) است که از چنین میزان پتانسیل بالایی برای جذب جمعیت برخوردار است.

آب و هوای این شهرک در کلان شهری مانند تهران که با معضلی به نام آلودگی هوا دست به گریبان است منطقه ی 22 را به انتخابی مطمئن برای بسیاری از افراد تبدیل کرده است.

دسترسی به شاهراه های تردد شهر تهران برای شما که از ترافیک گریزان هستید می توان یک دلیل انتخاب بسیار ارزشمند باشد.

شهرک چیتگر در منطقه 22 که قطب گردشگری شهر تهران است ساخته شده است و این یعنی نزدیکی به بسیاری از مراکز تفریحی و رفاهی شهر تهران.

موقعیت مکانی شهرک چیتگر

این شهرک در در ضلع غربی دریاچه چیتگر واقع شده که در شمال این شهرک اتوبان همت یا همان شهید خرازی، در جنوب ادامه اتوبان حکیم یا همان شهید همدانی، در شرق بلوار ایران خودرو و در غرب بلوار پژوهش قرار دارد.

دسترسی های شهرک چیتگر

شهرک امام رضا(چیتگر) همانطور که گفته شد به نوعی به تمام شاهراه های غرب تهران یعنی اتوبان آزادگان، آزادراه تهران-کرج، بزرگراه های حکیم و همت دسترسی دارد و همچنین وجود خطوط مترو و داشتن مراکز حمل و نقل عمومی شما را از الزام استفاده از خودروی شخصی و تحمل ترافیک سنگین بی نیاز می سازد.

شهرک امام رضا

سرمایه گذاری در شهرک چیتگر

پروژه های متنوع و عظیم شهرک چیتگر که همگی در موقعیت بسیار مناسبی از لحاظ جغرافیایی قرار گرفته اند و از لحاظ کاربری نیز دارای تنوع هستند، این شهرک را به یک نقطه ی سرمایه گذاری امن برای کسانی ساخته است که به دنبال یک سود تضمین شده هستند.

چه به دنبال سرمایه گذاری در پروژه های مسکونی باشید و چه به دنبال سرمایه گذاری در پروژه های تجاری هستید، پیشنهاد من به شما اینست که حتما سری به پروزه های منطقه 22 و علی الخصوص پروژه های شهرک امام رضا(چیتگر) بزنید.

پروژه های شهرک چیتگر در یک نگاه

یکی دیگر از عواملی که شهرک چیتگر را به یک مکان قابل تفکر برای زندگی تبدیل ساخته است پروژه های در حال ساخت و یا تکمیل شده ی این منطقه است، پروژه هایی که هریک به تنهایی آنقدر جذاب هستند که شما را به سمت خود جذب کنند پس مسلم است که مجموعه ی این پروژه ها مورد علاقه و توجه همگان قرار خواهد گرفت.

  • پروژه های ارکیده و پامچال واقع در پهنه ی a شهرک امام رضا(چیتگر) که تحویل تعدادی از بلوک های این پهنه نشان از حسن تعهد تعاونی سازنده دارد.
  • پهنه ی b که دارای زاویه ی دید 360 درجه بوده و 6 پروژه شامل مجموعه برج های B,D,A,F,N و G می باشد.
  • پهنه ی c که در واقع مهمترین پهنه ی شهرک امام رضا(چیتگر)است پروژه های مهم زیادی را در خود جای داده است. همانند:
  1. نارنج 1، 2، 3، 4
  2. برج نیروی هوایی (H2)
  3. برج مرجان
  4. برج پدافند هوایی
  • پهنه ی e که دارای 4 بلوک مسکونیست که از لحاظ چشم انداز به 3 پهنه ی قبلی برتری دارد.

خرید آپارتمان در منطقه چیتگر

قیمت آپارتمان در منطقه چیتگر با توجه به محل قرار گیری خانه و دسترسی به امکانات رفاهی و مسیرهای تردد و همچنین با توجه به این نکته که در کدام برج و یا ساختمان و علی الخصوص در کدام طبقه با کدام چشم انداز دنبال خرید خانه باشید متغیر است.

اما به طور کل با توجه به مجموع امتیازات این شهرک قیمت خرید خانه در این منطقه بسیار مناسب می باشد و می تواند از لحاظ سودآوری نیز خیال شما را راحت سازد.

اجاره آپارتمان و اجاره بها در این شهرک نیز به تمام عواملی که در بالا ذکر کردیم بستگی دارد

قیمت پروژه های شهرک چیتگر منطقه 22

قیمت آپارتمان در شهرک چیتگر روز به روز در حال افزایش است و این به دلیل موقعیت خوبیست که این شهرک دارا می باشد، از سوی دیگر در میان برج های منطقه 22 قیمت برج های پهنه A  شهرک چیتگر (بوستان) ، قیمت برج های پهنه B  شهرک چیتگر (سروستان)، قیمت برج های پهنه C شهرک چیتگر(نارنجستان) به نسبت مناسب تر بوده و این یک امتیاز بزرگ برای خریداران این پروژه خواهد بود.

قیمت برج های پروانه ای شهرک چیتگر منطقه 22

همانطور که گفته شد به طور کل برج های شهرک امام رضا(چیتگر) دارای امتیازات فراوانی از جمله قیمت مناسب می باشند و برای پروژه های آماده نشده قیمت به صورت علی الحساب برای پیش فروش و برای واحدهای تحویل شده قیمت بر اساس متراژ و با توجه به پارامترهای محیطی محاسبه می گردد.

سهام های 33 متری و 63 متری شهرک چیتگر

این سهام به منظور کمک به بازنشستگان ارتش در نظر گرفته شده و قیمت سهام ۳۳ متری ۶۵۵ میلیون تومان و قیمت سهام ۶۳ متری ۹۹۰ میلیون تومان می باشد.

برای مشاوره رایگان با شماره ی زیر تماس بگیرید  ( ساعت پاسخگویی : 10 صبح تا 8 شب)

09123109984  عبدالهی

یک نظر

  1. شهسواری پاسخ

    ضمن تشکر از اطلاعات خوب شما
    پیشنهاد میکنم در بخشی از این سایت یک گالری تصاویر تشکیل دهید و از شهرک چیتگر،پهنه ها، بلوکها و واحدهای درحال ساخت، مصالح بکار رفته در واحدها، ابعاد اتاقها، تراس و … عکسها و تصاویر بروز تهیه و در سایت قرار دهید . قطعا این تصاویر در تصمیم افراد در خرید و فروش این واحدها بسیار موثرند.

  2. کاظم شکوری پاسخ

    سلام
    وقت بخیر
    اگر ممکنه در مورد مشکلات پهنه C شهرک پچیتگر کمی توضیح بدین

    1. حانیه کاظم زاده پاسخ

      با سلام

      پهنه C با توجه به برج های لوکسی که در آن در حال ساخت است آینده ی نوینی برای آن پیش بینی می شود. اما در حال حاضر تنها مشکل آن کمبود امکانات رفاهی در خود پهنه است که در آینده ای نه چنئان دور حل خواهد شد.

  3. دهقان نژاد پاسخ

    سلام،وقت بخیر
    لطفا اگر میشه در مورد شهرک 22 بهمن چیتگر بهم توضیح بدین.ممنون

    1. حانیه کاظم زاده پاسخ

      با سلام
      شهرک مسکونی 22 بهمن که به چیتگر جنوبی هم شناخته می شود نزدیک به بلوار ایران خودرو بوده و دسترسی راحتی به اتوبان تهران-کرج و بزرگراه لشگری و مترو ایران خودرو دارد. قیمت آپارتمان در این شهرک در حال حاضر از متری 25 میلیون تومان و اجاره خانه ها نیز تقریبا از متری 3 میلیون تومان شروع می شود. امکانات این شهرک شامل درمانگاه، داروخانه، مسجد، مدرسه و … می باشد.

    1. حانیه کاظم زاده پاسخ

      با سلام
      شهرک امام رضا نام دیگر شهرک چیتگر است که بعد ها با توجه ها به قرار گیری در اراضی چیتگر از امام رضا به شهرک چیتگر تغییر نام پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *