آینده منطقه 22 تهران

بررسی کامل آینده منطقه 22 تهران

آینده منطقه 22 تهران

منطقه 22 تهران از سال 1379 به مناطق استان تهران افزوده شد. مساحت این منطقه 6200 هکتار است که 1300 هکتار آن را فضای سبز تشکیل داده و از این رو به لحاظ آب و هوایی یکی از بهترین مناطق استان تهران است.

منطقه 22 در قسمت غربی استان تهران و در جوار کوه های البرز قرار دارد . این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و نیز وزش بادهای شرقی و غربی الودگی هوای کمتری نسبت به دیگر مناطق تهران دارد.

نزدیک بودن به اتوبان های حکیم،شهید همت، شهید خرازی و اتوبان تهران –کرج، دسترسی به این منطقه را آسان کرده است. منطقه 22 تهران از شمال با ارتفاعات البرز و از شرق با منطقه ی 5 تهران همجوار بوده و طبق آخرین آمار اعلام شده، جمعیت این منطقه 128 هزار نفر عنوان شده است(این آمار متعلق به سال 1390 است و انتظار می رود تا این آمار در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته باشد).

مشکلات منطقه ی 22

منطقه 22 در این سالها به یک موقعیت سرمایه گذاری تبدیل شده است و باعث شده است که سیل جمعیت به این منطقه سرازیر شود.

اما آیا این منطقه می تواند جوابگوی این جمعیت باشد؟

برخی کارشناسان معتقد هستند برج های بلندی که در این منطقه ساخته شده اند از هیچ ضابطه ای پیروی نمی کنند و این مساله در آینده آب و هوایی این منطقه به شدت تاثیرگذار خواهد بود، چرا که این ساختمانها از وزش بادهای غربی جلوگیری می کنند که به موجب این امر شاهد افزایش آلودگی هوای تهران نیز خواهیم بود.

همچنین با توجه به رشد ساخت و ساز در این منطقه و همچنین افزایش جمعیت حدود 300 هزار خودرو برای این منطقه پیش بینی شده است که این خود باعث افزایش ترافیک خواهد بود چون همانگونه که مشخص است خطوط متروی کافی برای این منطقه در نظر گرفته نشده است.

در همین زمان نیز به دلیل تردد بالای خودروها در این منطقه آلاینده ها افزایش پیدا کرده، اما به سبب وزش باد در منطقه نمی ماند و به سطح شهر تهران ورود کرده و موجب افزایش آلودگی هوا شده است .

آینده منطقه 22

اما حتی با در نظر گرفتن این مشکلات احتمالی نیز آینده منطقه 22 باز هم بسیار درخشان است زیرا به موجب جاذبه های گردشگری  و پروژه ها ی ساختمانی در حال احداث ، این منطقه به یک سرمایه گذاری برد برد تبدیل شده است.

پروژه ها ی اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس که از یک طرف چشم انداز این دریاچه و از سوی دیگر نمای پارک جنگلی چیتگر را دارا هستند به فرصتی برای داشتن یک چشم انداز روشن در آینده منطقه 22 تبدیل شده اند، از همین روست که سرمایه گذاران بزرگی چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی به این منطقه ورود کرده اند و پروژه های بزرگی در منطقه کلید خورده است.

سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران

منطقه 22 ظرفیت های بسیاری برای سرمایه گذاری دارد، آلودگی هوای تهران باعث شده است تا سیل جمعیت از داخل شهر به حاشیه کشیده شهر شود و همین رشد جمعیت نیاز به ساخت و ساز را در منطقه دو چندان خواهد کرد، و باعث می شود تا منطقه22 تبدیل به ستاره ای در آسمان سرمایه گذاری گردد.

نیاز به ساخت و ساز و آب و هوای بی نظیر منطقه تضمینی است برای سود ده بودن سرمایه گذاری در منطقه 22، همانگونه که تا به حال شاهد صدها پروژه ی مسکونی-اداری و تجاری بسیار موفقی که در این منطقه احداث گردیده اند، بوده ایم.

سرمایه گذاری در منطقه 22

برای مثال در طی 10 سال گذشته افرادی که با قیمت پایین در این منطقه به خرید ملک پرداختند در حال حاضر سود بسیار بسیار زیادی را به دست آورده اند و شاهد چند برابر شدن سرمایه شان هستند.

پروژه های آینده دار منطقه 22 تهران

منطقه 22 با علم بر ظرفیت های خود سعی در گسترش ساختمان سازی مدرن براساس یک طرح تفضیلی بر پایه توسعه پایدار و اصول شهرنشینی روز دنیا را دارد که آینده منطقه 22 را تضمین می کند.

از همین رو سرمایه گذاری در ساخت شهرک های مسکونی مدرن همچون چیتگر، شهید خرازی و مرواریدشهر یک سرمایه گذاری برد برد است.

پروژه های آینده دار منطقه 22 تهران

تنها پروژه های دارای آینده منطقه 22 شهرک های مسکونی نیست، بلکه پروژه های تجاری نیز از دیگر پتانسیل های سرمایه گذاری در منطقه 22 است که سرمایه گذاران چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی را به این منطقه سرازیر کرده است. برای مثال به 3 پروژه ی ایران مال، شهربازی هزار و یک شهر و برج لکسون اشاره داشت .

مجتمع ایران مال

پروژه ی ایران مال که از بزرگترین طرح های خاورمیانه است که نه تنها یک پروژه تجاری بوده بلکه یک پروژه ی فرهنگی تفریحی نیز می باشد و داشتن کتابخانه سینما باغ های گیاه شناسی هتل و رستوران و کافه اثباتی برای این مهم است. از دیگر پروژه های عظیم که هنوز به بهره برداری نرسیده است، شهر بازی هزارو یک شب می باشد که در سالهای آتی افتتاح میشود و به تنهایی می تواند جاذبه ی گردشگری منطقه 22 باشد.

پروژه هزار و یک شهر با وسعت 139 هکتار در شمال بزرگراه خرازی قرار گرفه است. این مجموعه مدرن که با الهام از داستان سرزمین های مختلف ایران در حال ساخت می باشد البته این مجموعه شامل پارک آبی و شهربازی نیز هست که می توان آن را بزرگترین شهربازی خاورمیانه به حساب آورد. امکانات و فناوری به کار رفته در این مجموعه باعث منحصر به فرد شدن آن شده است. از جمله شرکت هایی که در ساخت این پروژه دخیل بودند می توان به شرکت استرالیایی woods bagot، شرکت کانادایی force، شرکت aurecon آفریقای جنوبی، شرکت ramboll دانمارک و شرکت jc william  اشاره کرد.

پروژه هزار و یک شهر

پروژه ی دیگر برج اداری-تجاری لکسون است که با داشتن واحدهای اداری-اقامتی یک اولین نیز در نوع خود محسوب می شود.

منطقه چیتگر تهران کجاست؟

شهرک مسکونی چیتگر در غرب دریاچه خلیج فارس و زیرنظر شرکت توسعه و عمران هادی در دست احداث است و مسلما یکی از لوکس ترین شهرک های غرب تهران و حتی کل شهر تهران خواهد بود و در آینده منطقه 22 تاثیرگذار است.

دسترسی های مهم این شهرک از شمال به بزرگراه شهید خرازی، از جنوب به بزرگراه شهید همدانی، از شرق به بلوار ایران خودرو و از غرب به بلوار پژوهش می باشد.

بهترین محله های چیتگر

شهرک چیتگر یکی از آینده دار ترین شهرک های منطقه 22 می باشد، این شهرک در 5 پهنه طراحی شده که 3 پهنه ی آن من جمله پهنه A (بوستان) ، پهنه B (سروستان)و پهنه C (نارنجستان) که در حال حاضر در دست احداث می باشند و در بعضی فازها به بهره برداری رسیده اند را می توان بهترین منطقه چیتگر برای زندگی دانست چرا که از لحاظ موقعیت مکانی، چشم انداز، آب و هوا و همچنین امکانات رفاهی و بافت شهرسازی پکیج کاملی از امتیازات محسوب می شوند.

در آخر در رابطه با آینده منطقه 22 تهران می توان این مساله را عنوان کرد که یکی از بهترین مناطق با ظرفیت رشد بسیار بسیار چشمگیر و درخشان خواهد برد، سرمایه گذران به نام کشور به خوبی منطقه را شناخته و از ظرفیتهایش آگاه هستند و کمال استفاده را از این امکان می برند.

برای مشاوره رایگان با شماره ی زیر تماس بگیرید  ( ساعت پاسخگویی : 10 صبح تا 8 شب)

09125781168 مرادی
09123109984  عبدالهی

یک پینگ

  1. پینگ‌بک: بهترین برج های منطقه 22 برای خرید و سرمایه گذاری - املاک دان

  2. پینگ‌بک: قیمت خانه در شهرک الهیه منطقه 22 - املاک دان

  3. پینگ‌بک: پیش فروش برج های پهنه B (ارتش)شهرک چیتگر منطقه 22 - املاک دان

  4. پینگ‌بک: پیش فروش برج های G پهنه B شهرک چیتگر منطقه 22 - املاک دان

یک نظر

  1. سامان عطاییان پاسخ

    این افزایش ساخت و ساز و در نتیجه افزایش جمعیت تاثیر منفی روی منطقه نداره؟

    1. حانیه کاظم زاده پاسخ

      با سلام
      با افزایش جمعیت مسلما امکانات منطقه هم افزاش پیدا میکنه که از مزایا به حساب می آید ولی خب هر منطقه و یا محله علاوه بر مزایا معایبی هم دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *